I)0,2+0,81,25-0,2=0,2+1-0,2=1
II)…=( - 0,53/-0,5/ - 0,1)/ -60 = (- 1,5/- 0,5)/-0,1)/ -60 =( -3 / -0,1)/60 = 30/60=0,5
Przy mnożeniu - * - daje + , - * + daje -
Kolejność działań: najpierw mnożenie i dzielenie
Ułamki w 1 działaniu zamieniamy wszystkie na dziesiętne lub wszystkie na zwykłe.
III. 1/9 ,2/9 zostawiasz w te postaci, bo 1/9=0,11111…
W tym działaniu zamień raczej -4,75 na -4[mat]\frac{3}{4}[/mat]
itd
Z czym masz problem?
Możesz edytowac swoje pytanie i tekst dopisać.
II
-300/18+(13) _______- czy to nie ma być (-13)
a) - 300/(18+(13)= -300/31= 9 i 21/31
II wersja
-300/(18+( - 13)= - 300/ -5= 60
b) -12+( - 12)40 / -20= - 12 - 480/( - 20)= - 12 + 24 = 12
c) ( - 18 + 30) ( - 72 - 36) / - 2 = 12* ( - 108) / - 2 = 648
d) - (4+7) + ( - 12 - 4*2)/8 = - 11 + ( - 12 - 8) / 8 = - 11 - 20 / 8 = …
Sprawdź.