Przyjrzymy się pozytywnym i negatywnym strony posiadania telefonu komórkowego w szkole. Może dostrzeżemy jakąś trzecią cechę tego tematu. To czy warto mieć telefon w szkole zależy od punktu widzenia. Z jednej strony warto, z drugiej strony nie warto, a z trzeciej może być to obojętne. Rozpatrzymy 3 punkty po kolei.
Telefon komórkowy warto mieć w szkole dlatego że urozmaica nam czas, w różnoraki sposób. Oprócz tego posiada ogromną ilość innych cech, które pozytywnie wpływają na posiadacza. Może wydawać się że jest to złudne lecz przyjrzyjmy się faktom. Po pierwsze telefon komórkowy pomaga nam w nauce we szystkich przedmiotach, często zdarza się tak że czegoś nie rozumiemy ze względu na to że nauczyciele za szybko przeprowadzają lekcje. Wynika to z tego że mają oni harmonogram z którego muszę się wywiązać, przez co nie mogą sobie pozwolić na przedłużenie jakiegoś tematu. Po drugie posiadanie telefonu komórkowego daje nam możliwość dostępu do szerokiej gamy elektronicznych bibliotek które są w zasięgu ręki przez co możemy o wiele szybciej poszerzać swoją wiedzę. Kolejną rzeczą jest dostęp do szybkiej komunikacji między uczniami z innych klas, a nawet ze świata. Dzięki temu możemy się wymieniać punktami widzenia różnorakich problemów szkolnych. Następnym Plusem jest kontakt telefoniczny z nauczycielami, rodziną, znajomymi, między innymi w celach wsparcia. Dzięki telefonem komórkowym Możemy nagrywać lekcje i później przypomnieć w domu to co było omawiane. Często zdarza się że nauczyciele są niewykwalifikowani, nadużywają swoich kompetencji, przeprowadzają lekcje chaotycznie. Telefony dają nam dowód w bezpośrednim starciu z nauczycielami bądź innymi uczniami gdyż przegramy jeśli staniemy w sytuacji słowo przeciwko słowu. Mając smartfon Rodzice mogą wiedzieć gdzie jesteśmy. Zawsze możemy wezwać pomoc. W oprogramowaniu owych telefonów są różnorakie aplikacje takie jak zaawansowane kalkulatory, czytniki książek elektronicznych, syntezatory mowy, oprogramowanie dla niewidomych, notatniki przypominacze możemy nawet napisać książkę albo zbiór książek. Mógłbym Dalej wymieniać lecz jeszcze zostały 2 punkty więc do nich przejdę.
Negatywne cechy posiadania telefonu są niewielkie będzie to wykorzystywanie telefonu w celach innych niż rozwojowe na przykład granie w gry pisanie esemesów co może powodować nie skupianie się na lekcji, lecz to nie jest poważny argument. Program nauczania jest stworzony nieudolnie przez co uczniowie często na lekcjach marnują swój cenny czas. Biorąc pod uwagę że 70% informacji jest nieprzydatnych, a uczniowie na lekcjach śpią, wydaje się być śmieszny powyższy argument. Szukając dalszych negatywnych cech posiadania smartfona wydają się one nie istnieć.
Trzecim punktem będzie posiadanie telefonu i z niego nie korzystanie, cóż marnujemy wtedy nasz potencjał bezpowrotnie tracąc chwilę naszego życia.
Podsumowując jasnym i oczywistym jest fakt że posiadanie telefonu jest dobre. Osoby którym może to się nie podobać to nauczyciele. Przecież przez to więcej od nich się wymaga, a kto lubi więcej pracować niż musi, ewentualnie jakiś chory człowiek, pracoholik tak zwany. Na szczęście czy chcecie czy nie chcecie cywilizacja poszła do przodu, a w drodzy nauczyciele musicie iść razem z nią.