Jedną z szybszych form pozycjonowania witryn jest umieszczanie wpisów w katalogach. Dodanie strony do dobrych katalogów przy niskiej konkurencyjności fraz w wyszukiwarce może po kilku tygodniach dać miły wynik szybkiego przeskoku pozycji w google, niekiedy nawet do Top10. Na sukces składają się dwa fakty: możliwość uzyskania w danym katalogu linka bezpośredniego i oraz sama wartość seo serwisu, w którym dodajemy wpis. Katalog o wysokim RP z profesjonalną moderacją wieloma kategoriami posiadający już tysiące zaindeksowanych stron często jest lepszym partnerem niż dziesięć mniejszych. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie by mało znany katalog stron o PR0 za chwilę nie stał się katalogiem z RP3, dlatego wpadamy w szał katalogowania! Otwieramy spis darmowych katalogów zapisujemy, wpisujemy, potwierdzamy spędzamy dzień, dwa tydzień, tylko, dlaczego brak jest efektów?
Jedną z podstawowych przyczyn jest sam zamieszczany tekst! Większość darmowych katalogów przy sugerowaniu strony internetowej do dodania automatycznie ściąga nazwę strony i jej opis z meta tagów. Oznacza to, że dodając 100 wpisów w Internecie pozostawiamy sto takich samych opisów strony z linkiem, skutek?
Mizerna siła naszych wpisów niemająca racji przebicia!
Riposta: Czas poświęcony na katalogowanie można było wykorzystać np. na spacer z żoną czy dziewczyną! A wystarczyłoby tylko 500 znaków by dany wpis był oryginalny lepiej indeksowany i wartościowy dla wyszukiwarki. Katalogowanie bez pisania oryginalnych tekstów nie ma sensu bycia!
Odrzucając kopiuj wklej mądrzejsi o doświadczenia wykonujemy podejście drugie!
„Nasze usługi to pisanie tekstów, pisanie artykułów, marketing szeptany! Jesteśmy najlepsi!”
Kolejny katalog
„Nasza witryna oferuje marketing szeptany, pisanie artykułów i wszelkie prace copywriterskie. Mówią o nas najlepsi” Bach… dodaj!
Co otrzymujemy? Za takie wpisy?
Najczęściej brak zgody moderatora na dodanie strony do spisu, a jeśli dana witryna zostanie jednak skatalogowana to i tak dalej siła wpisu jest dość znikoma.
Sprawa może wydaje się nie skomplikowana, ale na pewno czasochłonna. Opis witryny dodawanej do katalogu powinien mieć format mini artykułu, a nie każdorazowo tworzonej oferty reklamowej z listą słów kluczowych. Nikt jak nie my sami znamy swój krąg działań branży, dlatego warto z wpisu zrobić opis własnych umiejętności, tekst charakteryzujący efekty naszych usług czy korzyści dla klienta, a jeśli już w głowie skończą się pomysły można po prostu zdefiniować, co przedstawia nasza witryna i do kogo jest skierowania.
Wiele osób korzystających z katalogowania zapomina o jednym fakcie poszukującym usług kliencie. Niekiedy szukając usług przez wyszukiwarkę Internauta zostanie przeniesiony do naszego wpisu. Tu głównym atutem znalezienia się w naszej ofercie staje się zachęcający opis.
Wiele osób pyta, co z słowami kluczowymi?
Tworząc mini artykuł nie można o nich zapominać, jednakże z wśród najpopularniejszych, na które promujemy własną witrynę przy opisie katalogowania trzeba wybrać sobie trzy przewodnie, które powtórzymy 2-3 razy i wystarczy. Wypychanie każdej linijki danym keywordem spowoduje zmniejszenie czytelności tekstu pomniejszając jego walory. Nie można zapominać o niezmiennej gramatycznie formie słowa kluczowego, a naturalnie wpasowywać go w kontekst opisu.