1: opisz budowę słowotwórczą podanych wyrazów. Wskaż wyraz podstawowy i format za pomocą którego został utworzony neologizm:
drukarka, odplamiacz, programista, przeglądarka, komputerowiec, hiphopowiec.
2: Wyjaśnij, co decydowało o przyjęci przez te wyrazy nowych znaczeń. Podaj ich znaczenia podstawowe:
wysepka ( tramwajowa), zatoka ( autobusowa), ślimak ( element drogi), plomba ( budowlana), laska ( dziewczyna), wypasiony ( np. o samochodzie).
4: Podaj 10 przykładów organizacji, instytucji i stowarzyszeń, które działają w twojej szkole, miejscowości oraz najbliższej okolicy. Zapisz ich pełne nazwy oraz skróty ( to byle jakie mogą być)
5: Rozszyfruj skróty, które zostały użyte w tytułach prasowych. Oceń zasadność wykorzystywania skrótowców w tytułach.
O 30-leciu KOR-u, KRRiT musi podjąć decyzję, IPN nie sprawdzi sprawy Wałęsy, ME ogłasza program " Tani podręcznik ", Kandydat PiS patrzy w morze, ZUS jest zasypywany pozwami, GUS: polski wzrost stabilny, pokolenia JPII, rewolucja uratuje PZPN?, Polska-Sp.z.o.o, NIK bada BOR, służyć SB, pracować dla UOP, RPA: czosnek na AIDS, z kim i co zagramy w ME?, żegnaj TW, witaj OŹI.
BARDZO PROSZĘ O POMOC!!! ZALEŻY MI NA TYM:( NIE MOGĘ DOSTAĆ JUTRO 1:
BŁAGAM O SZYBKA POMOC!
źródło: