**Nierówności**
1* Nierówności są to działania matematyczne, które mają na celu podanie wyniku jako zbioru liczb (jeden ze sposobów)
2* Nierówności są:
- Większe bądź równe, zapisywane ze znakiem:
\geq
- Mniejsze bądź równe
\leq
- Nierówne
\neq
- Większe
- Mniejsze
<
3* Kropki
Kropki w układzie równań, lub na przedziałce liniowej, są odpowiednikiem, czy daną liczbę wliczamy do nierówności, czy nie, jeśli jest zamalowana to wliczamy, jeśli nie to nie. W odniesieniu do odpowiednich rodzai, jeśli jest większe/mniejsze bądź równe dajemy zamalowaną kropkę, jeśli jest większe/mniejszcze to kropka otwarta.
Na tych podstawie założyliśmy, że: (WNIOSKI)
-
jeśli na rysunku, jest kropka zamalowana, skierowana w prawo to jest to większe, bądź równe
-
jeśli na rysunku, jest kropka nie zamalowana, skierowana w prawo to jest to większe
-
jeśli na rysunku, jest kropka zamalowana, skierowana w lewo to jest to mniejsze, bądź równe
-
jeśli na rysunku, jest kropka nie zamalowana, skierowana w lewo to jest to mniejsze
**ZBIORY**
Gdy kopka jest zamalowana, używamy w zapisie zbioru jako “<”, jeśli nie, to zapisujemy jako “(”
- (obustronnie) otwarty : (x;y) - nie wliczamy ani “x” ani “y” do zbioru
- lewostronnie domknięty : <x;y) - wliczamy “x”, a nie wliczamy “y” do zbioru
- prawostronnie domknięty : (x;y> - wliczamy “y”, a nie wliczamy “x” do zbioru
- (obustronnie) domknięty : <x;y> - wliczamy “x” i “y” do zbioru
W przypadku nierówności zbiór NIE może być obustronnie domknięty!
PS : To są takie podstawowe informacje, proszę o nie dawanie ujemnych pkt (bo mogłem wgl nic nie pisać), dzięki
“Nie karm owcy nie mając ni karmy, ni zagrody” - tzn., rób wszystko po kolei, przygotuj się solidnie