Wpływ reklamy na decyzje konsumenta.
Reklama jest obecnie na każdym kroku, wydaję się wręcz że jesteśmy zasypywani lawinami reklam w które nie wierzymy i ufamy głęboko, że nie mają one na nas żadnego wpływu. Kłopot polega na tym, że jest to subiektywna i niedokładna ocena. Warto zaznaczyć iż każdy człowiek jest inny i inaczej reaguje na pewne sytuacje. Ktoś kto przykładowo nie używa na co dzień komórki lub używa jej tylko w razie potrzeby raczej nie będzie zwracał większej uwagi na coraz to wymyślniejsze promocje. Z kolei ktoś pragnący kupić komputer na pewno zwróci mimowolnie uwagę na to w jakiej jest cenie i jakie ma parametry. Porównując ofertę istnieje szansa, że skusi się właśnie na ten konkretny reklamowany. Wiele ludzi lubi także coś posiadać, pieniądze grają wtedy rolę drugoplanową. Patrząc na przykład na premierę nowego Iphone wiele ludzi chcę go po prostu jak najszybciej posiąść z różnych względów. Ważnym elementem reklamy jest też to, że oddziałuje ona na człowieka nie jako subtelnie. Przytoczmy tu pewną sytuację: Idąc do sklepu widzimy dwa szampony jeden widzimy pierwszy raz, kosztuje 8.00 zł. Drugi z kolei jest często reklamowany, ciągle słyszymy w telewizji o tym jaki ma ładny zapach, o tym że jest przeciwłupieżowy, że zawiera specjalną formułę itp. Cena to 8.50zł. Czy wybierzemy tańszy? Możliwe, że tak. Jednak w większości wypadków człowiek nawet niekiedy nieświadomie dołoży te 50 groszy, by kupić coś co rzekomo jest mu bardziej znane. Reklama jest robiona tak, by wniknąć głęboko do naszego mózgu, zostawić ślad, wzbudzić ciekawość i chęć do zakupu określonego produktu. Niekiedy udaje nam się wyjść z tego rozsądkiem ale często bywa, że w chwili codziennego zgiełku człowiek pokieruje się instynktem.