(-2)^3:(-1,6)-[4,2*(\frac{2}{3})^2-10*(0,5)^3]:\sqrt{\frac{25}{4}}*\frac{1}{2}=
-8:(-1,6)-(\frac{42}{10}*\frac{4}{9}-10*\frac{1}{8}):\frac{5}{2}*\frac{1}{2}=
5-(\frac{28}{15}-\frac{5}{4}):\frac{5}{2}*\frac{1}{2}=5-(\frac{112}{60}-\frac{75}{60}):\frac{5}{2}*\frac{1}{2}=5-\frac{52-15}{60}:\frac{5}{2}*\frac{1}{2}=
5-\frac{37}{60}*\frac{2}{5}*\frac{1}{2}=5-\frac{37}{300}=4\frac{263}{300}
rozwiązanie wolframalpha
--------
x+4\frac{263}{300}=\frac{1}{x}
dokończ
równanie kwadratowe z deltą
\Delta >0
2 rozwiązania.
x_1=\frac{-263-29\sqrt{109}}{150}
x_2=\frac{29\sqrt{109}-263}{150}
Moim zdaniem zadania nie można rozwiązać na poziomie I klasy gimnazjum. Takie pierwiastki i potęgi jak w treści działania ( ujemna podstawa i nieparzysty wykładnik, pierwiastek z ułamka) zaczynają się w II gim.